2015. július 10., péntek

Stockholm Baby

Végre! Megéltem, hogy törvénysértést lássak Svédországban! Méghozzá birtokháborítást! Az egyik szomszédunk a délután folyamán, engedély nélkül besunnyogott a telkünk területére és kitolta a kukát. Mert másnap jöttek a szemétért... Micsoda galádság...


Svédországba is megérkezett a nyár. Minden volt itt, aminek lennie kell: napsütés, néhol 30 fok, strandolás, fagyizás. És kemény három napig tartott... Mostanában visszaköszöntött a tavasz, de jobb is így... Kinek lenne kedve hőségben várost nézni?? Ugyanis Bogci végre eljutott STOCKHOLMBA! Alig 11 hónapot kellett rá várni... Az utolsó lökést az adta meg, hogy kaptam 3 nap kimenőt és Cathy barátnőm odaköltözött Boråsból.


Időspórolás céljából nem a közvetlen busszal mentem Boråsból, hanem először bementem Göteborgba, majd onnan a gyors vonattal Stockholmba. Bonyolultabb, de nyertem 2 órát. Megérkezésem után rögtön eltévedtem párszor, de 2 óra séta után már úgy ismertem a várost, mint a tenyeremet... Mivel csak rövid időt töltöttem ott, szoros volt a program, de büszke vagyok magamra: mindent láttam, amit elterveztem. És több volt a turista, mint a svéd és végre nem éreztem magam kívülállónak... A rengeteg brit turista angolja zene volt a füleimnek. Összegezve: rengeteg víz és hidak, gyönyörű, de nem kirívó épületek, kedves emberek, hatalmas élmény. Tack så mycket Stockholm!

Városi színház
 





Régi parlament épülete




Storkyrkan- Székesegyház


 Legszűkebb utca (1 méter)


Kungliga Slottet- Királyi palota


Itt is van őr, nem csak Londonban!

Parlament


Kungliga Trädgården- Királyi kert

Grand Hotel (Minden évben itt szállásolják el a Nobel díjasokat)




 A központ plázája- tiszta Nyugati aluljáró...



A hazaút viszonylag izgi volt, késői vonattal jöttem, terv szerint fél 10kor értünk volna Göteborgba, ahonnan nekem még másfél óra az út. Na a vonat késett, amiről több, mint egy órával az eredeti indulás előtt kaptam sms-t és emailt is... De ez se segített a tényen, hogy lekéstem az utolsó boråsi buszt... Viszont, amikor a kalauz csekkolta a jegyeket, mindenkitől megkérdezte, hogy Göteborgból megy-e még valahová és felírta cetlire a városneveket. Aztán, amikor már majdnem megérkeztünk bemondták a hangosba az összes irányba menőnek, hogy kinek mennyi ideje van elérni az utolsó buszát/vonatát és a végén pedig mondták, hogy az az egy boråsi pedig menjen a taxikhoz. Amikor odamentem várt rám egy sofőr 'Borås' táblával a kezében. Kiderült. hogy a vonattársaság kifizette a taxiutamat haza, nekem egy fityingembe se került... Well done Sweden! A sofőrnek pedig megtetszettem, ezért végig csapta nekem a szelet, viszont ugyan emiatt házhoz is vitt, pedig csak a buszállomásra kellett volna... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése